Hvorfor er eksportsalget ikke større?

Faktum er, at kunderne er til stede, og at danske fødevarer har et godt ry i udlandet. Ofte bliver danske fødevarer forbundet med værdier som ægthed, sundhed og kvalitet – stærke plusord, som bør udnytte mere og bedre.
Accepter, at kulturen på andre markeder er forskellig fra den danske  kultur. Eksempelvis er punktlighed, grundighed, tålmodighed, kontinuitet og effektivitet helt afgørende for om en tysk indkøber vil samarbejde med dig.
Forsøg ikke at sælge danske fødevare i udlandet, men tænk jeres produkter ind i den nationale fødevarekultur. Eksportmarkederne er typisk større end det danske marked. Anerkend at fødevarepriserne er lavere end i Danmark.
Til gengæld er markedet større.

Hos Danish Food Supply kender vi alle faldgruberne og sikrer at vores kunder bliver ledet udenom. Vi ved hvad der kræves for bryde igennem og for at etablere varig afsætning af fødevarer på Danmarks nære eksportmarkeder.

Så hvorfor vælge Danish Food Supply? Enkelt – det betaler sig.

En fuldtidsansat eksportsælger med relevant tung erfaring koster ca. 150.000 € inkl. benefits, rejseomkostninger med mere. Det kan vi gøre billigere og mere effektivt.

Med Danish Food Supply som jeres partner sikrer vi at I kommer rigtigt i gang, får afsat jeres varer, og får vækst i jeres forretning.

Vi er jeres ambassadør på alle vores markeder.

Med venlig hilsen

  • Flemming R. Voss

    Direktør & Vækstansvarlig

    Flemming varetager kontakten til de danske fødevareproducenter.

Hvorfor vælge Danish Food Supply

Danish Food Supply er et konsulenthus med speciale i at hjælpe danske fødevarevirksomheder med at etablere eller optimere exporten på danmarks nære exportmarkeder.

Vores ydelseskatalog indeholder omfattende ydelser og services. Danish Food Supply kan derfor hjælpe jer gennem hele fra forløbet fra de indledende overvejelser og analyser via produktmodning, konceptudvikling til de første indsalg og senere markedsetablering.

Vores kontaktnetværk dækker Tyskland, Polen, Østrig, Polen, Schweiz og Holland og vi arbejder i segmenterne for konventionelt detailhandel, Discount Detailhandel, Food Service / Catering, Business to Business samt specialhandel. Vi bor tæt på de store markeder og vi er på farten mere end 150 dage pa.

Vi lever ikke af at sælge rapporter og markedsanalyser, men af at sælge vores kunder produkter.

 

Vores erklærede mål er at hjælpe danske fødevareprodukter med at indfri deres uudnyttede exportpotentiale på Danmarks nære export-markeder.

Danish Food Supply har årelang dokumenterbar  erfaring med etablering og konsolidering af fødevaresalg på export-markederne syd for Danmark.

Vi kender drivkræfterne bag succesfuld afsætning af fødevarer og vi forstår at matche vores kunders produkter med de rigtige markeder og nicher.

Vores netværk til Indkøbere, Category Managers m.fl. som har beslutningsansvar er uovertruffent og uden sammenligning branchens stærkeste på alle de markeder og segmenter som Danish Food Supply arbejder i.

Vi ved at vores koncepter og metoder virker – Vi gør vores forarbejde – Derfor tør vi tage ansvar og give jer garanti for succes.

 

Hos Danish Food Supply kender vi vores markeder. Vi kender succeskriterierne og indgangskravene til udenlandske leverandører. Det sikrer at vores kunder ikke bliver mødt af overraskelser når de åbner døren til et nyt markedet. Har I tidligere, uden held, forsøgt jer med eksport? Vi kan hjælpe jer med dels at forstå hvorfor det ikke gik som ønsket og ikke mindst, så kan vi hjælpe i gang igen.
Vores netværk er enestående. Vi sikrer at jeres varer bliver præsenteret for indkøbere og Category Managers med beslutningsansvar. Vi kender de forskellige markeders krav til kvalitet, dokumentation, distribution og meget mere. Vi sikrer at I er klædt på til at imødekomme de krav som der krævers. Med Danish Food Supply som partner bliver vejen til forhandlingsbordet kortere og udnyttet større.
Der er store forskelle på forretningskulturen i Danmark og hos vores sydlige nabolande. Manglende forståelse og kendskab til forretningskulturen på de markeder hvor vi ønsker at afsætte vores varer er den største enkeltstående årsag til at så mange fejler i deres bestræbelser. Vil du have succes må du lære at gebærde dig. Det er ikke kun fødevarekulturen der er anderledes, det er alt fra måden hvorpå man forhandler, plejer samarbejdsrelationer og i det hele hvordan man præsenterer sin virksomhed og varer.
Alle hos Danish Food Supply har årelang erfaring fra de markeder vi arbejder på.  Vi kender forretningskulturen og forstår vigtigheden af at agere i forening med den. Uanset om vi har jeres produkter med på messe, til produktdemonstration eller ved forhandlingsbordet sikrer vores tilgang til forretningskultur at vi indfrier kundernes forventninger til en seriøs samarbejdspartner.